Rijmaran motorhome en caravan

Service en onderhoud

Kwaliteit in service en onderhoud

Bij Rijmaran vinden we service, onderhoud en goede  montage van accessoires heel belangrijk.
Een goed opgeleid team staat steeds paraat in woord en daad.
Hier kan je zowel terecht voor onderhoud van alles wat te maken heeft met de leefcel van je motorhome of caravan of een smering en regeling van de remmen en chassis van de caravan.
Uiteraard zijn alle toebehoren bij ons verkrijgbaar, al of niet gemonteerd.
Dit kan gaan van movers, fietsrekken, TV’s, schotelantennes, ramen, dakluiken, luifels en nog veel meer.
Alle merken zijn welkom !

Bel ons gewoon op voor een afspraak op het nr. 050/311792 of neem contact op via de website

Reisverhaal: met de camper door Bretagne en Normandië

Als jong koppel wilden wij eens op een andere manier reizen. We kozen er daarom voor om een mobilhome te huren bij Rijmaran in Brugge.

Dag 1: Yport

Vrijdagochtend stond onze huurmobilhome (Pilote Référence Integraal) klaar bij Rijmaran. Na een duidelijke en informatieve uitleg vertrokken wij richting Normandië. Al snel kregen we de manier van rijden onder de knie, niet zo’n groot verschil als rijden met een gewone auto.

Helaas hadden we minder geluk met het weer. Na een rit van 4 uur door de regen kwamen we aan op onze eerste camping, Le Rivage, in Yport vlak bij Etretat. We stationeren onze mobilhome met een prachtig zicht op strand, zee en kliffen.

Yport is een klein stadje met een mooi uitzicht! Na een korte verkenning en het doen van enkele boodschappen keerden we terug naar onze mobilhome. Daar kookten nog iets lekkers en beleefden we een gezellige avond. Helemaal klaar om onze eerste nacht in de camper door te brengen.

Dag 2: Honfleur

We begonnen de tweede dag met vers brood van de bakker. Een korte rit van 80 kilometer langs Pont De Normandie bracht ons in Honfleur. We stellen ons op Aire de Camping Car Honfleur. Deze staanplaats is gelegen op wandelafstand van het centrum.

In enkele uren wandelden we door het charmante havenstadje. We bezochten ook Naturospace, een exotische vlindertuin die zeker het bezoeken waard was.

Dag 3: Mont Saint-Michel

Vandaag rijden we naar Le Mont Saint-Michel. Een kleine 200 kilometer verder langs de kust. Eens aangekomen, rijden we op een mooi verzorgde camper staanplaats.

In de namiddag vertrokken we met de fiets richting Le Mont Saint-Michel. Een 3-tal kilometer fietsen op een rustig fietspad. Daarna nog 2 kilometer te voet naar het kleine rotsachtige schiereiland.

Hoewel het stadje nogal toeristisch is, was het een leuk bezoek. ’s Avonds aten we in een lokaal restaurantje vlakbij de camper staanplaats.

Dag 4: Saint-Malo

Na ons ontbijt gaan we weer verder langs de kust. Tegen de middag komen we aan op de volgende stop, Saint-Malo. Saint-Malo is een stadje met een haven, omringd door een oude stadsmuur met veel crêperies en winkels.

We namen de fiets om van de camperplaats ‘Des Ilots’ naar de stad te fietsen. Een tocht van 7 kilometer langs de kust.

Dag 5: Dinan

Een 40-tal kilometer verder komen we aan in Dinan. We staan op camping ‘La Hallerais’.

We vertrekken terug met de fiets 4 kilometer langs het water richting het centrum van Dinan. Verassend genoeg is Dinan een zeer gezellig stadje met tal van winkels.

Dinan kan je ook verkennen per boot of kajak.

‘s Avonds is het tijd geworden om onze BBQ tevoorschijn te halen.

Dag 6: Saint-Malo

Wegens het slecht weer, keren we vandaag terug naar Saint-Malo. We brengen in de voormiddag een bezoekje aan het Grand Aquarium.

In de namiddag vertoeven we ons in de wellness, Les Thermes Marins de Saint-Malo. Heel aangenaam om je eens op te warmen en te ontspannen.

De vrijheid die we dus hebben met deze Pilote is super!

Dag 7: Deauville

We vertrekken op het gemak naar Deauville. De zee, architectuur en art de vivre maken dit stadje wel bijzonder.

Na Het bezoek aan Deauville besluiten we om al richting onze volgende bestemming te rijden. We overnachten in Etouteville. Een dorpje die op de weg ligt naar Le Touquet.

Dag 8: Le Touquet-Paris-Plage

Onze laatste bestemming is het chique Le Touquet. Een 2-tal uren rijden. Een mooi zandstrand met toffe strandbars.

Het stadje zelf ligt op 10 minuten fietsen van onze camperplaats. Veel cafeetjes en restaurants, een toffe sfeer en gezellige winkeltjes. Na een gezellig diner in Le Touquet, zijn we klaar voor onze laatste avond in de motorhome.

In onze laatste voormiddag bezoeken we nog eens de overdekte markt ‘Marché Couvert’ in het centrum van Le Touquet. Daarna genieten we nog van een lekkere brunch en zijn we klaar om richting thuis te vertrekken.

Ondanks het mindere weer, was het een hele ervaring om met de mobilhome te reizen. Zeer gezellig, avontuurlijk en vrij.

Wout & Michèle

- Monnikenwerve 135 / 01 - B-8000 Brugge - Tel. +32 (0)50 31 17 92 - Fax. +32 (0)50 31 45 24 - Website by Lodestar | Privacy policy